Powrót do Realizowane programy

“Piękna nasza Polska cała”

W roku szkolnym 2020/21 grupa III – “Sówki” bierze udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym “Piękna Nasza Polska Cała”, w ramach którego realizuje 20 z zaproponowanych przez autora zadań.
Dotychczas zrealizowaliśmy zadania:

1) Zapoznanie się, nauka i zaśpiewanie Hymnu Polski – “Mazurka Dąbrowskiego”

link – “Hymn”

2) “Piękna nasza Polska cała” – zorganizowanie kącika o tematyce folkowej, regionalnej lub patriotycznej w grupie lub placówce

3) Apel lub inscenizacja z okazji 11 listopada – Narodowe śpiewanie Hymnu o godz. 11.11

filmiki:
powitanie
wiersz 1
wiersz Mały Patriota
piosenka Polska
piosenka Barwy Ojczyzny
piosenka Piękna nasza Polska cała

4) Piękna Niepodległa – zasadzenie drzewa na terenie przedszkola

6) Poranki patriotyczne – zainicjowanie działań przez cały tydzień o charakterze patriotycznym, regionalnym folkowym

  • podczas Dni Zielonej Góry – Winobrania
  • tydzień przez Świętem Odzyskania Niepodległości przez Polskę (prezentacja multimedialna – “Miejsca Pamięci w Zielonej Górze” w ramach akcji MEN #SzkołaPamięta, wykonanie kokard narodowych)

7) Jesteśmy Polką i Polakiem – fotobudka z regionalnym krajobrazem lub strojem ludowym

9) “Mam chusteczkę haftowaną” – zapoznanie dzieci z wybraną zabawą ludową


10) Według przepisu babci i dziadka – wykonanie potrawy regionalnej

świąteczne pierniczki

kompot ze śliwek

11) Dzień Mody Patriotycznej – zorganizowanie w grupie Dnia Mody Patriotycznej

filmik

12) Szlakiem historii – zorganizowanie wycieczki, której celem będzie poznanie zabytków kultury regionalnej

14) Być dobrym jak chleb – upieczenie chleba jako symbolu polskiej gościnności i otwartości

17) Zorganizowanie tygodnia legend i baśni polskich – czytanie, wykonanie prac plastycznych

20) Chodź, pomaluj mój świat – plener malarski

23) Kulinarne podróże – te małe i te duże – smaki świata, poznawanie, degustacja warzyw i owoców oraz pieczenie pizzy

31) Czerwone korale – warsztaty biżuterii folkowej, wystawa prac

33) Plakat- Każdy przedszkolak- Mały Patriota – Wielki Człowiek – zapoznanie wychowanków z Prawami Dziecka- Prawami Człowieka

40) A ja kocham moje miasto – narysowanie kredą na asfalcie największej laurki dla miasta

41) Kącik książki patriotycznej

50) “Tu mieszkam” – makieta miasta (zadanie wg własnego pomysłu)

Skip to content